Meta a pagamento in Europa per non avere ADS. Cosa cambia per Facebook e Instagram?
Facebook e Instagram a pagamento, la svolta di Meta: da 9,99€ a 12,99€ al mese per non vedere più la pubblicità.
Dall'inizio di Novembre, Meta (la società madre di Facebook e Instagram) ha introdotto una versione a pagamento di queste piattaforme in Europa, offrendo agli utenti la possibilità di navigare senza essere interrotti dalle pubblicità. Questa mossa è stata intrapresa come risposta al General Data Protection Regulation (GDPR) dell'Unione Europea, che mira a dare agli individui un maggiore controllo sui loro dati personali. Ecco una disamina più dettagliata basata su diverse fonti:
Tabella dei contenuti
- Facebook e Instagram a pagamento, la svolta di Meta: da 9,99€ a 12,99€ al mese per non vedere più la pubblicità.
- Dettagli dell'Abbonamento Meta per Facebook e Instagram
- Perché Meta sta Introducendo questa Opzione? Perchè a pagamento?
- Vantaggi per gli Utenti e gli Inserzionisti
- Comunicato ufficale Facebook
- Why Are We Doing This?
- Conclusioni
Dettagli dell'Abbonamento Meta per Facebook e Instagram
Gli utenti possono sottoscrivere l'abbonamento a €9.99 al mese se accedono via web, o a €12.99 al mese se accedono via app su dispositivi iOS o Android. Questa differenza di costo è dovuta alle tariffe che Apple e Google addebitano attraverso le loro politiche di acquisto. L'abbonamento coprirà tutti gli account collegati nel Centro account di un utente fino al 1° marzo 2024. Dopo tale data, verrà applicata una tariffa aggiuntiva di €6 al mese sul web e €8 al mese su iOS e Android per ogni account aggiuntivo elencato nel Centro account di un utente.
Perché Meta sta Introducendo questa Opzione? Perchè a pagamento?
Meta crede in un internet sostenuto dalla pubblicità, che fornisce accesso a prodotti e servizi personalizzati indipendentemente dallo status economico degli utenti. Tuttavia, rispettando lo spirito e lo scopo delle evoluzioni regolamentari europee, Meta ha introdotto questa opzione di abbonamento per conformarsi al GDPR e altre regolamentazioni emergenti, fornendo allo stesso tempo una scelta agli utenti.
Vantaggi per gli Utenti e gli Inserzionisti
Gli utenti che scelgono di continuare a utilizzare i prodotti gratuitamente manterranno la stessa esperienza, supportata da strumenti e impostazioni creati per consentire alle persone di controllare la loro esperienza pubblicitaria. D'altra parte, gli inserzionisti potranno continuare a eseguire campagne pubblicitarie personalizzate in Europa per raggiungere coloro che scelgono di continuare a ricevere un servizio online supportato dalla pubblicità. Ma sarà veramente così? Andremo nella direzione in cui le ADS saranno ancora più costose di oggi a causa della competitività? Quanti utenti realmente passeranno alla versione a pagamento? Ne vale la pena per il social o aiuterà altri Social a crescere? In attesa di risposte sul campo non possiamo che immaginare più scenari possibili.
Meta diventa a Pagamento ecco le 6 informazioni Pillar da sapere:
Comunicato ufficale Facebook
To comply with evolving European regulations, we are introducing a new subscription option in the EU, EEA and Switzerland. In November, we will be offering people who use Facebook or Instagram and reside in these regions the choice to continue using these personalised services for free with ads, or subscribe to stop seeing ads. While people are subscribed, their information will not be used for ads.
People in these countries will be able to subscribe for a fee to use our products without ads. Depending on where you purchase it will cost €9.99/month on the web or €12.99/month on iOS and Android. Regardless of where you purchase, the subscription will apply to all linked Facebook and Instagram accounts in a user’s Accounts Center. As is the case for many online subscriptions, the iOS and Android pricing take into account the fees that Apple and Google charge through respective purchasing policies. Until March 1, 2024, the initial subscription covers all linked accounts in a user’s Accounts Center. However, beginning March 1, 2024, an additional fee of €6/month on the web and €8/month on iOS and Android will apply for each additional account listed in a user’s Account Center.
Why Are We Doing This?
We believe in an ad-supported internet, which gives people access to personalised products and services regardless of their economic status. It also allows small businesses to reach potential customers, grow their business and create new markets, driving growth in the European economy. And like other companies we’ll continue to advocate for an ad-supported internet, even with our new subscription offering in the EU, EEA and Switzerland. But we respect the spirit and purpose of these evolving European regulations, and are committed to complying with them.
We announced in August our intention to move people in the EU, EEA and Switzerland to the GDPR legal basis of “Consent” for the purpose of processing data collected on our own platforms for advertising purposes. We made that change to address a number of evolving and emerging regulatory requirements in the region. This includes how our lead data protection regulator in the EU, the Irish Data Protection Commission, is interpreting GDPR following a recent ruling by the Court of Justice of the European Union (CJEU) and anticipating the entry into force of the Digital Markets Act (DMA).
The option for people to purchase a subscription for no ads balances the requirements of European regulators while giving users choice and allowing Meta to continue serving all people in the EU, EEA and Switzerland. In its ruling, the CJEU expressly recognised that a subscription model, like the one we are announcing, is a valid form of consent for an ads funded service.
If you choose to continue to use our products for free, your experience will stay the same – and that experience will continue to be supported by the tools and settings that we have created to empower people to control their ads experience. These include Ad Preferences, which offers a range of controls that enable you to influence the ads you see as well as the data used to inform these ads, including activity information from ad partners. We also have tools in our product that explain “Why am I seeing this ad?”, as well as how people can manage their ad experience.
Meanwhile, advertisers will be able to continue running personalised advertising campaigns in Europe to reach those who choose to continue to receive a free, ad-supported online service. Going forward, we will continue to invest to build new tools that preserve the value that both people and businesses get out of personalised advertising, while allowing users to control their ads experience on our platforms. The subscription for no ads will be available for people aged 18 and up, and we’re continuing to explore how to provide teens with a useful and responsible ad experience given this evolving regulatory landscape.
This new subscription model has been factored into our most recently announced business outlook and guidance. This post contains forward-looking statements, including about Meta’s business outlook and the evolving regulatory landscape. You should not rely on these statements as predictions of future events. Additional information regarding potential risks and uncertainties about our business and financial results can be found in our most recent Form 10-Q. Meta undertakes no obligation to update these statements as a result of new information or future events.
Conclusioni
L'introduzione di un modello a pagamento rappresenta un cambiamento significativo nella strategia di Meta, allineando le sue piattaforme con le normative sulla privacy europee e offrendo agli utenti un'opzione per evitare la pubblicità. Questa mossa potrebbe avere implicazioni a lungo termine sia per gli utenti che per l'ecosistema pubblicitario online.